2016. február 20., szombat

Tanítások vezetőknek

Ebből is tanultam...

 


Szemelvények, érdekességek, tanulmányok, amiket beépítettem fejlesztési folyamataimba.

Robin Sharma: Tanítások vezetőknek. A szerzetestől, aki eladta a Ferrariját.


Ez a könyv egy olvasmányos történetre fűzi azokat a vezetői képességeket, melyek ma leginkább érvényesüléshez segíthetnek minket. Ugyan nem tér ki nagy részletességgel az EQ, azaz az érzelmi intelligencia jelentőségére, de minden fejezete azt tükrözi, hogy ennek fejlesztése elkerülhetetlen, ha valaki igazán sikeres vezetővé szeretne válni. 

Képességeink, készségeink ugyanis csupán egy részét teszik ki annak a minket működtető rendszernek, amely motorja, azaz hajtó ereje az intelligenciánkból fakad. Az IQ nagyon fontos tényező, ha valamit el szeretnénk érni az életben. Azonban EQ nélkül csupán félkarú óriások vagyunk, magas intelligenciával. Ki ne találkozott volna már olyan zsenikkel, akik egyszerűen nem tudnak érvényesülni mindennapi életükben, vagy akár a saját szakmájukban sem, mert nem képesek az emberi kapcsolataikat fejleszteni?
Robin Sharma is arra fekteti a hangsúlyt, hogy egy igazán jó vezető folyamatosan tökéletesíti az önismeretét. Keresi a lehetőséget arra, hogy beosztottjait érzelmileg elkötelezetté tegye egy-egy feladat mellett. 

Ha egy vezető rendelkezik a célokkal kapcsolatos látomással, a legfontosabb feladata, hogy megadja a tiszteletet azoknak, akiket vezet, és lehetővé tegye dolgozóinak, hogy a munkában kifejlesszék maximális képességeiket. Ennek legfőbb eszköze a továbbképzés, amely sosem kiadás, hanem minden esetben befektetés, mivel egy vállalat fejlődése egyenesen arányos dolgozói fejlődésével.
Goethe szavaival élve: "Bánj úgy az emberekkel, mintha azok lennének, akiknek lenniük kellene és segítsd őket, hogy azok legyenek, amire képességeik feljogosítják őket."

Ahhoz, hogy fejlesztéseink igazán hatékonyak és célirányultak legyenek, őszintén fel kell tárnunk hibáinkat, gyengeségeinket, mert egy olyan hiba, amit nem ismerünk, sosem alakítható át erősséggé. Ez pedig azért fontos gondolat, mert a gyengeségek gyakran valójában nem is igazi gyengeségek. Sok esetben rossz időben vagy helyen alkalmazott erősségek

Nézzünk erre egy példát, mondjuk az időgazdálkodás kapcsán. Sokszor azért nem érünk el igazán hatékony eredményeket, mert minden munkát el akarunk végezni. Természetesen ez becsülendő tulajdonság is lehet. Lehetünk ettől szorgalmasak, és akár munkamániássá is válhatunk. Azonban ezzel kapcsolatban sajnos rossz hírem van: sosem lesz annyi időnk, hogy minden munkát elvégezzünk! 
Ahhoz, hogy hatékonyak legyünk, az első lépés, hogy legyen elég bátorságunk, hogy elhanyagoljuk azokat a feladatokat, melyek valójában nem elég fontosak!
Hogy ezt meg tudjuk tenni ismernünk kell erősségeinket, gyengeségeinket. Bátran rá kell világítanunk saját nehézségeinkre, még ha azok néha rémisztőek is, ami miatt gyakran önmagunk előtt is próbáljuk rejtve tartani őket. 

Tehát érdemes megtanulni hogy is fejleszthetnénk önismeretünket, érzelmi intelligenciánkat, mert ha ennek birtokában vagyunk, már csak egy lépés választ el minket attól, hogy hatékonyabban támogassuk beosztottjainkat a mindennapi munkában és ezzel mindent elsöprő eredményeket érjünk el. 

Mindazoknak ajánlom ezt a könyvet, akik hatékonyabban szeretnének együttműködni munkatársaikkal, legyenek akár vezetők, akár beosztottak.



   

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése